Laborator Analize BioLumiMedica-Bucuresti
Medicina Muncii
Supravegherea sănătății lucrătorilor reprezintă totalitatea serviciilor medicale care asigură prevenirea, depistarea, dispensarizarea bolilor profesionale și a bolilor legate de profesie, precum și menținerea sănătății și a capacității de muncă a lucratorilor. În conformitate cu legislația de Medicina Muncii, angajatorul trebuie să asigure angajaților servicii medicale preventive, încheind un contract cu o unitate medicala autorizată în acest sens.
Scopul Medicinei Muncii
Medicina Muncii face parte din managementul riscului profesional și presupune acțiunea convergentă a angajatorului, angajaților și medicilor. Rolul ei este de a evalua starea de sănătate a angajaților în relație cu mediul de muncă și de a oferi consultanță angajatorilor privind factorii de risc profesionali și modalitatea de evitare a acestora.
Ce sunt controalele de medicina muncii?
- Sunt un complex de examinări medicale de diferite specialități
- Sunt prevzute de catre lege ca făcând parte din contractul de munca
- Sunt stabilite de către lege pentru fiecare meserie în parte
Asistența de Medicina Muncii include:
- Efectuarea examenului clinic general de medicina muncii, vizat de medic specialist de medicina muncii
- Monitorizarea stării de sanatate a angajatului prin examenele medicale la angajare și periodice, conform legislației în vigoare
- Întocmirea dosarului medical și eliberarea Fișelor de Aptitudine Profesională
- Întocmirea rapoartelor privind sănătatea angajaților și informarea angajatorului cu privire la starea de sănătate a angajaților și a posibilelor boli profesionale
- Eliberarea avizelor psihologice necesare fișei medicale
- Examinări medicale de profil – specifice activității fiecărei firme
- Examinări obligatorii
- Controale inițiale – înaintea angajării, dupa schimbarea locului de munca, în cazul apariției unor factori de risc suplimentari
- Controale periodice
- Activități preventive – programul de activități preventive este stabilit în mod individual cu fiecare firmă în parte pentru o adaptare optimă a acestuia la nevoile firmei