Beautiful Minds - Gradinita Bucuresti
Ce este abordarea Reggio Emilia
Abordarea Reggio Emilia isi are originile in scolile din orasul care ii poarta numele (Reggio Emilia) din Italia al carui fondator a fost educatorul Loris Malaguzzi. In prezent aceasta abordare este raspandita in toate colturile lumii (majoritatea scolilor din Italia au adoptat aceasta abordare dar ea este folosita la scara larga in toate zonele globului inclusiv Singapore, Hong Kong sau SUA).
Abordarea Reggio Emilia ne ofera posibilitatea sa valorificam curiozitatea si creativitatea copiilor prin incurajarea lor de a lucra la proiecte din domenii care le starnesc curiozitatea.
Parintii sunt incurajati sa se implice in activitatile noastre cat si in educatia copiilor.
Copiii nu învata pe baza de modele, de imitatie sau prin completarea unor fise de lucru pe teme exacte, ci prin explorarea mediului, cu ajutorul celor « 100 de limbaje » si modalitati de expresie, printre care cuvintele, miscarea, dansul, pictura, sculptura, jocurile de umbre, colajul, muzica, teatrul si modelajul în lut.
Educatorul reggio este un fin observator al nevoilor si inclinatiilor copilului.
El trebuie sa fie un mentor si un ghid pentru fiecare copil. Educatorul trebuie sa le asculte intrebarile, sa le observe interesele.
Mediul inconjurator este al 3 lea ,,profesor,,.
Modul de aranjare al clasei ( pe centre de interes), materialele la care copiii au acces liber, modul de organizare al activitatilor ( invitatia la joaca ) contribuie la dezvoltarea armonioasa a copiilor.
Spatiul creat pentru copii incurajeaza comunicarea intre ei, explorarea si colaborarea.
Cele ,,100,, de limbaje
Este poate cel mai important principiu al acestei abordari.Copiilor li se pun la dispozitie activitati din diferite domenii prin care se incurajeaza creativitatea, cultura generala, increderea in sine si socializarea.