Gradinita Magica, Bucuresti
Metode de invatare
In Gradinita Magica se aplica Curriculumul National pentru invatamantul prescolar ,iar metoda de predare este metoda proiectelor tematice, strategie moderna de organizare si conducere a demersului didactic, care promoveaza educatia individualizata cu multiple valente formative ,in functie de ritmul propriu de dezvoltare al fiecarui copil ,de cerintele si nevoile sale.
Aplicand aceasta metoda sunt create conditiile pentru valorificarea potentialului nativ individual.
Curiozitatea copilului si efortul propriu sunt valorificate permanent ca suport pentru invatare.
Jocul de rol este prilejul prin care copiii imita si exerseaza situatii reale de viata.
Metoda proiectelor tematice:
- este o strategie bazata pe necesitatile,interesele si posibilitatile copiilor ;
- activitatea este centrata pe copil ca subiect al educatiei ,el fiind in centrul invatarii;
- copilul este indrumat sa descopere singur ceea ce se afla in jurul sau, sa invete singur si sa aplice in situatii noi cunostintele invatate;
- educatoarea devine un partener pentru copii ,invata sa-i asculte,poarta discutii libere despre ceea ce ii intereseaza.
Avantaje ale aplicarii metodei proiectelor:
- acorda atentie sporita colaborarii cu parintii, realizandu-se un adevarat parteneriat pentru educatie;
- ofera conditii de invatare eficienta pentru toti copiii din gradinita;
- respecta ritmul individual de dezvoltare pentru fiecare copil din grupa;
- conduce la optimizarea cailor pentru un invatamant scolar eficient;
- asigura o invatare diferentiata, bazata pe experienta individualizata, in cadrul careia copilul experimenteaza lucruri noi, apoi isi insuseste algoritmul invatarii;
- solicita competenta profesionala a fiecarui cadru didactic ce trebuie sa combine invatarea spontana cu invatarea dirijata.
Tinem cont de nevoile copiilor si lucram in cooperare cu parintii:
- comunicare efectiva si eficienta, unitate de cerinte si de actiune in interesul copiilor;
- relatii pozitive gradinita – familie prin sistem de valori si cerinte comune;
- schimb de informatii despre copii permanent;
- cursuri pentru parinti pentru cunoasterea modalitatilor de predare din gradinita;
- scrisoare de intentie la deschiderea proiectului si discutii periodice cu grupuri mici pentru clarificari.