Denislav Marinov - Birou Avocat limba Romana in Bulgaria

Principalele etape ale infiintarii unei firme la Bulgaria

...
Principalele etape ale infiintarii unei firme la Bulgaria sunt

 

• Domeniu. O societate comerciala poate sa aiba mai multe domenii de activitate.

•  Forma juridica. Probabil este mai bine sa inregistrati o Societate cu Raspundere Limitata. Un SRL poate sa fie cu numai un proprietar (asociat unic) sau cu mai multi asociati.

• Denumire. Puteti alege denumirea firmei. Disponibilitatea poate sa fie verificata pe saitul Registrului iar denumirea trebuie sa fie rezervata.

• Sediu. Pentru a inregistra o firma este nevoie sa stabiliti un sediu social.

• Capital. Aportul capitalului social se face intr-o banca comerciala dupa semnarea actului constitutiv. Pentru aceasta trebuie sa fie deschis un cont special de "capital social". Fiecare dintre asociati trebuie sa depuna partea lui din capitalul social. Capitalul social poate sa fie de numai 2 leva (aproximativ 1 euro).

•  Notariat. Semnatura administratorului trebuie sa fie autentificata, ceea ce inseamna ca trebuie sa se prezinte personal la notar.

• Registru. La Registrul Comertului trebuie sa fie depuse:

 

1.

Pregatim actele de infiintare

La banca se platesc taxele de infiintare, se varsa capitalul social si se da specimen de semnatura

La notar se da specimen de semnatura

La Registrul Comertului se depun actele de infiintare a firmei

Dureaza cateva ore

 

2.

Peste 5 saptamani, se ridica actele de la Registrul Comertului

Se face stampila

Se retrag banii din contul de capital social

Se deschide cont curent la o banca comerciala

Se face contractul cu firma de contabilitate

Dureaza cateva ore

Firma este functionala

Se poate incepe lucrul

Daca se doreste firma platitoare de TVA, se facei 3, inregistrarea pentru TVA.

 

3.

Inregistrarea pentru TVA.

 

Tipuri de firma

Pentru simplificarea procedurilor de constituire a firmei, se recomanda infiintarea unei SRL in categoria "intreprinderi mici si mijlocii".

Legea bulgara distinge intre SRL cu asociat unic (EOOD) si SRL cu mai mult de 1 asociat (OOD)

 

Angajati

Pentru simplificarea procedurilor de constituire a firmei, la inregistrare, firma se va declara ca neavand angajati.

Administratorul va fi asociatul unic sau unul dintre asociati si nu va fi angajat pentru a nu plati inutil taxe.

Aceste lucruri se pot modifica pe parcurs, dupa ce firma devine operationala.