Evaluare prin observare, fara note si calificative
Pentru ca educatorii sa planifice exact acele activitati care dezvolta potentialul copilului si se pliaza perfect pe nevoile lui, pe lânga informatiile obtinute de la parinti, tehnici de evaluare a micutilor sunt aplicate înca din prima zi de gradinita. Copilul nu realizeaza ca este supus observatiei, iar comportamentul sau va fi unul natural si totodata relevant.
Evaluarile initiale facute de catre educatorii nostri sunt foarte importante pentru ca pot oferi parintilor si educatorilor date importante referitoare la nivelul fiecarui copil. Iar punctele slabe vor putea fi transformate în aptitudini cu ajutorul unor tehnici de învatare individualizate si adaptate profilului fiecarui copil. Un sistem în care toti copiii învata aceleasi lucruri în acelasi mod nu este eficient, pentru ca fiecare dintre noi este diferit, se dezvolta si asimileaza diferit informatia.
Fiecare arie curriculara este importanta: dezvoltarea personala, sociala si emotionala, comunicarea si limbajul, cunostintele de matematica, cunoasterea mediului, dezvoltarea fizica si creativitatea!
Educatorii sunt atenti zilnic la activitatile la care a participat copilul, progresul într-un anumit domeniu sau lucruri pe care le-a facut pentru prima data.
La sfârsit de an scolar, în luna iunie, fiecarui copil i se întocmeste un raport care sumarizeaza activitatile pe care le-a parcurs, progresele înregistrate si contine recomandari cu privire la nevoile acestuia si cum poate fi sustinut într-un anumit domeniu. Acest raport este pastrat la dosarul copilului, îpentru a asigura continuitate în procesul de învatare.